פייסבוק – אפליקציית שטח מסחר

אפליקציית "שטח מסחר" (marketplace)
רשת הפייסבוק הפכה בשנים האחרונות להרבה יותר מסתם רשת חברתית. אנשים רבים מבלים שעות רבות ברשת הפייסבוק ב"מעקב" אחר חבריהם, פרסום תמונות ואירועים שונים, הבעת דעתם לגבי קטעי כתיבה שונים באתר ועוד. אחת האפליקציות הקיימות בפייסבוק היא אפליקציית שטח הפרסום. בעזרת אפליקציה זו נתן לפרסם הודעות מכירה של פריטים מסוימים או מודעות דרושים/ות למעסיקים שונים. היתרון של אפליקציית שטח הפרסום הוא בכך שהיא מאפשרת לפרסם מודעות אלה ברשת בחינם. אולם במידה והמפרסם מעוניין לפרסם את המודעה בכמה רשתות, עליו לשלם דולר לכל רשת נוספת שבה הוא מפרסם. חשוב לזכור כי השימוש באפליקציית שטח הפרסום דומה מאוד לשימוש באפליקציית שליחת ההודעות לתיבת הדואר האישית בפייסבוק. גם באפליקציה זו פרסום יותר מידי מוצרים אשר אינם רלוונטיים או פרסום מודעות כוזבות, יכול לגרום לכך שמשתמשים אחרים בפייסבוק יתריעו על כך למנהלי אתר הפייסבוק ומפרסם המודעות יוכרז כשולח פרסומי זבל. לאחר שמנהלי אתר הפייסבוק מכריזים על משתמש כשולח פרסומי זבל חשבונו נחסם והוא אינו יכול להשתמש באתר כלל. על כן, חשוב לשמור על הכללים ולא לעשות שימוש לרעה באפליקציה זו.

הבעיה העיקרית באפליקציית שטח הפרסום היא שאפליקציה זו לא נפוצה מספיק. משתמשים רבים בפייסבוק לא מכירים אפליקציה זו כלל וכלל ועל כן, לעיתים המודעות נותרות ללא מענה זמן רב. על אף זאת, קיים יתרון מובהק לאפליקציית שטח הפרסום על פני אתרי פרסום שונים – הפרסומים וההודעות לא אנונימיים. כל הפרסומים באפליקציית שטח הפרסום מקושרים לחשבונות של משתמשים וניתן להיכנס בכל רגע נתון לפרופיל של מפרסם ההודעה ולבדוק האם מדובר באדם רציני. בנוסף, מפרסמי ההודעות יכולים להיכנס לפרופיל של המגיבים למודעה או מבקשי העבודה ולשקול האם לצרפו כ"חבר" בפייסבוק. כך בעלי העסקים יכולים לחשוף את חברתם לקהל המשתמשים באפליקציה גם אם הם אינם מוגדרים כ"חברים" ברשת הפייסבוק.

כתוב תגובה