טוויטר – twitter

רשת טוויטר (Twitter) הינה רשת חברתית שהפכה לנפוצה בשנים האחרונות. הרשת מאפשרת לשלוח מסרים קצרים לחברים המקושרים לחשבון הטוויטר שלך (ה"עוקבים" שלך). באמצעות הטוייטר המשתמש שולח הודעת מסר לחבריו העוקבים אחריו ואלו יכולים להגיב בחזרה. את המסר העוקבים רואים בדף הבית שלהם באתר טוויטר. במדינות שונות קיימת אפשרות לקבל את המסרים גם למכשיר הטלפון הסלולארי. משתמשי הטוויטר יכולים "לעקוב" אחר מספר בלתי מוגבל של גולשים ולקבל את מסריהם מידי יום.


הרשת החברתית טוויטר יכולה לשמש גם לקידום אתרים ועסקים שונים. מאחר וניתן לשלוח הודעות למספר רב של אנשים, ניתן לעשות שימוש ברשת על מנת לקבל חשיפה גדולה לאתרים השונים ולהגדיל את תנועת הגולשים. ככל שהמשתמש ברשת הטוויטר צובר לעצמו יותר "עוקבים" כך הוא מקבל חשיפה גדולה יותר ודבריו מועברים לקהל רחב יותר. על כן, כאשר בעלי עסקים עושים שימוש בטוויטר וצוברים לעצמם עוקבים רבים, הם יכולים לקבל חשיפה גדולה יותר מכל רשת חברתית אחרת.

בשלב הראשון יש להיכנס לאתר טוויטר ולפתוח חשבון. לאחר פתיחת החשבון חשוב להירשם למערכת החיפוש בטוויטר כדי שניתן יהיה למצוא אותך כאשר יקלידו את השם שלך או מילים קשורות לעיסוק החברה שלך. לאחר מכן, יש להוסיף תמונה בכדי שהמשתמשים בטוויטר יוכלו להיחשף אלייך בצורה טובה יותר. לאחר שסיימת לערוך את הפרופיל בחשבון הטוויטר, פרסם דברים מעניינים בחשבון שלך על מנת שמשתמשים נוספים יתעניינו בך יותר. ניתן לשתף משתמשים אחרים בקישורים בנוגע לחברה שלך או פרסומים אישיים אשר אינם קשורים לעבודה. בנוסף, ניתן גם לפרסם סיפורים של עובדים הקשורים לחברה על מנת להציג את החברה כחברה שדואגת לרווחת העובדים. חשוב לזכור לעדכן באופן שוטף את הפרסומים בחשבון הטוויטר. משתמשי הטוויטר נהנים מהפרסומים השונים ואילו אתה נשאר תמד "בכותרות".

לרשת החברתית טוויטר קיימים יתרונות רבים. ראשית, רשת הטוויטר יכולה לעזור לעסקים בארגון. ניתן לשלוח הודעות מיידיות לעובדים לגבי ישיבת צוות קרובה או לגבי אירועים חברתיים המתקיימים בחברה. רשת הטוויטר עוזרת במיוחד לעסקים הפועלים אונליין להתפתח בצורה מהירה בקרב המשתמשים השונים בטוויטר. מעבר לכך, ניתן לערוך באמצעות הטוויטר סקר בקרב העוקבים בנוגע לנושאים שונים הקשורים בקידום המוצר. ניתן גם לקבל ביקורת בונה המשתמשים השונים לגבי החברה או אתר האינטרנט. חשוב לזכור כי השמועות עוברות במהירות דרך רשת הטוויטר ולכן, ניתן לנצל זאת ולהפנות את תשומת ליבם של המשתמשים לתכונות הטובות של המוצר אותו מנסים לקדם. יתרון נוסף של רשת הטוויטר הוא בכך שהרשת מקצבת מגוון רחב של אנשים בעלי השקפות עולם שונות ורמות השכלה שונות ומאפשר לך ללמוד בכל יום משהו חדש ולהתפתח.

מעבר ליתרונות ניתן למצוא גם חסרונות רבים לרשת הטוויטר. ראשית, טיפוח הפרופיל ברשת הטוויטר גוזל זמן רב. בנוסף, הטוויטר יכול להסיח את דעתך מעניינים חשובים יותר בחברה הזקוקים לטיפול. מעבר לכך, העובדה שעוקבים רבים חשופים להודעות שוטפות מצד החברה יכולה גם לחשוף אותה תלונות רבות ולביקורת שלילית לגבי המוצר מצד הגולשים. הטוויטר אינו יכול להחליף את שירות הלקוחות ויש צורך להתייחס לכל לקוח בצורה אינדיווידואלית. חשוב לזכור כי ללא אסטרטגיה נכונה המסרים במועברים בטוויטר לא ימצו את אפקט הקידום שניתן להפיק מהטוויטר.

רשת הטוויטר, כמו כל רשת חברתית, מהווה מקפצת שיווק עיקרית באמצעות רשת האינטרנט. ניתן לשווק את אתר האינטרנט באמצעות צבירה של עוקבים רבים אחר פרופיל הטוויטר ופרסום הודעות שוטפות בנוגע למוצר המקודם. אולם, במידה ועושים שימוש לא נכון ברשת הטוויטר, המסרים הנשלחים מהווים טקסט חסר משמעות המפורסם עם יתר הודעות המשתמשים. חשוב לבנות אסטרטגיית שיווק טובה בכדי למשוך את תשומת ליבם של העוקבים ולהישאר תמיד בשיח הציבורי

כתוב תגובה