איך לבחור חברת קידום אתרים?

אז מה זה למעשה קידום אתרים? קצת היסטוריה:
פעם, בימי קדם, כל בן אדם היה מסוגל לספק לעצמו את כל צרכיו, או לפחות את רובם. אבל הרצון והיכולת של המין האנושי להשתכלל ולהתפתח כל העת והאבולוציה המואצת של אופן החיים שלנו, הובילו בהכרח ליצירת אנשי מקצוע באינסוף תחומים, מרופאים דרך נגרים ועד מסדרי ארונות.

רובנו מבינים ויודעים שהעולם היום הוא כה עשיר עד שאין סיכוי שנוכל לעשות הכל בכוחות עצמנו, ושבעצם אין שום סיבה לכך. הדרך האפקטיבית והמומלצת להגיע למקסימום רווחה והנאה בחיים היא לעשות רק את מה שאנחנו טובים בו, ולגבי כל שאר הדברים, לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת טוב יותר מאיתנו ובפחות זמן מאיתנו, כך שאנחנו נוכל להשקיע את הזמן והמרץ שלנו בעבודה הכי רווחית עבורנו ובפנאי הכי מלהיב מבחינתנו.

אבל יש תחום אחד שבו רבים מאיתנו עדיין מאמינים כי יוכלו להצליח לבד: קידום אתרים. משום מה בעלי עסקים קטנים ובינוניים סבורים כי על מנת להפיק את המקסימום מהאינטרנט ומהאפשרויות הבלתי מוגבלות כמעט שהוא מציע, די להם בבונה אתרים מיומן שיקים להם אתר, ומשם הם כבר יסתדרו לבד.

זו, כמובן, טעות. העולם משתנה ומתעדכן כל הזמן, אין תחום שאין בו התפתחויות וחידושים, ואתר שהעדכון האחרון שלו התרחש ב-2008, דבר אשר גולשים מזהים בקלות, מצביע על חוסר רצינות ומצמיד לבעליו תווית של "שומר נפשו ירחק".

זאת ועוד: מה הטעם באתר שאיש לא מבקר בו? או שרק מעט גולשים מגיעים אליו באקראי? אתר דורש קידום אתרים, נקודה. ואם מישהו מאמין שהוא יכול לקדם את האתר שלו בכוחות עצמו ובכן, זה אפשרי. רק שברוב המקרים התוצאה תהיה בינונית ומטה, ועלות הזמן שישקיע בעל האתר בקידומו, סביר להניח, תהיה גבוהה מהתשלום לחברת קידום אתרים מקצועית, שמן הסתם גם תדחוף את האתר גבוה יותר.

איך בוחרים מבין שלל חברות קידום האתרים?

אם תקלידו בתיבת החיפוש של גוגל את צמד המילים "קידום אתרים" תקבלו עשרות אם לא מאות חברות המבטיחות קידום אתרים מקצועי. איך תדעו שבחרתם נכון מבין שלל ההצעות? קודם כל חובה לבקש המלצות. חברת קידום אתרים שעושה את מלאכתה נאמנה תוכל לספק בקלות רשימת ממליצים שכבר נהנו משירותיה ואגב, אין שום צורך בחברה גדולה בעלת משרדים מפוארים. לעיתים די באדם אחד השולט היטב בתחום. כמובן שכמו בכל תחום כדאי לקבל כמה וכמה הצעות מחיר שכולן כאמור, מגובות בהמלצות. בנוסף, לא כדאי להתחייב מראש לתקופה ארוכה מדי. אמנם קידום אתרים אינו הוקוס פוקוס שמתרחש בן רגע, וישנם תחומים שבהם התחרותיות עזה ומספר מילות המפתח האפשריות גדול, ולכן אף חברה רצינית לא תתחייב לתוצאות תוך שבוע או אפילו חודש, אבל בכל מקרה כדאי לדאוג בחוזה לנקודת יציאה. אחרי שמתחילים לעבוד, רצוי לבדוק באופן שוטף את ביצועי החברה לקידום אתרים, ולא להסתפק בדוחות התקופתיים שהיא מספקת.

כתוב תגובה