קידום אתר בגוגל או דף עסקי בפייסבוק?

על התחרות העזה בין גוגל לפייסבוק כבר נכתבו המוני טקסטים, ומי יודע, אולי בקרוב אפילו יהיה סרט שיעסוק בעימות בין הצוקרברג לבין גוגל. אחת השאלות הרלוונטיות במיוחד עבורנו, בעלי העסקים, היא איפה להשקיע את המשאבים שלנו: בתהליך קידום אתר בגוגל או בפתיחת דף עסקי בפייסבוק ויצירת מאגר אוהדים.

עד לא מזמן ההפרדה הייתה ברורה: פייסבוק היא מקום לשמור על קשר עם חברים ולספר לכל מי שרוצה לקרוא, וגם למי שלא, שאכלתי פיצה עם פטריות ואננס, וגוגל הוא המקום שבו מחפשים מידע. כלומר, כל בעל עסק צריך להשקיע בקידום אתר בגוגל על מנת שכמה שיותר אנשים ייחשפו לאתר שלו.

אבל פייסבוק עברה תהליך אבולוציה מרתק, וכנראה בלתי נמנע, שבמסגרתו היא הפכה מרשת חברתית לרשת שוקקת גם פעילות עסקית. לא כולם אוהבים את זה, אבל כנראה שבראשית המאה העשרים ואחת קשה למצוא שטחים נטולי אינטרסים ופרסום. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלפן העסקי בפייסבוק יש יתרון משמעותי: מאחר שיש בה גם קשרים חברתיים ענפים, אנחנו יכולים לא רק לקבל מידע על עסקים, אלא גם לדעת, למשל, איזו מספרה אהובה על גלית שלמדה איתנו בתיכון ותמיד הצטיינה בטעם טוב, או לאיזו בריכה הולך ישי החתיך, ולא סתם לקבל רשימת בריכות כפי שמספקת גוגל.

בנוסף, משקיעה פייסבוק מאמץ רב על מנת להוסיף מנוע חיפוש אינטליגנטי לאופציות הרבות שבאתר, וגם תיבת דואר אלקטרוני, כך שבעצם יהיה בה הכל. למרות זאת, קידום אתר בגוגל הוא עדיין מרכיב משמעותי בכל אסטרטגיית פרסום ברשת, וכל מי שבונה לעצמו אתר לא יוותר על קידום האתר בגוגל.

הסיבה לכך היא שעדיין רוב האנשים, בבואם לחפש אחרי אינפורמציה, משתמשים בגוגל – ולא רק משתמשים בגוגל אלא סומכים עליו, כך שמבחינתם אתר שמדורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש הוא אתר איכותי, ועומד מאחוריו עסק ששווה לעשות איתו עסקים (בדיוק כפי שהיו מתייחסים להמלצה של חבר!). המסקנה: קידום אתר בגוגל, כשהוא מתבצע כהלכה, על ידי בעל מקצוע מיומן בתחום קידום אתר בגוגל, יביא אלינו גולשים רבים, וכדאי להשקיע בכך.

מתי כדאי להעביר חלק מהמשאבים מקידום אתר בגוגל לטובת יצירת דף עסקי בפייסבוק ופיתוח מאגר האוהדים של הדף ? אם המוצר או השירות שאנחנו מציעים הוא כזה שמפיק תועלת מרובה מהמלצות מאוזן לאוזן, כדאי להשתמש בפייסבוק. אין כמו הפייסבוק ליצירת באזז ויראלי, וכך אם נגיע למספר לא רב של גולשים, הם כבר יעבירו הלאה את הבשורה ועד מהרה נמצא את הדף העסקי שלנו מוצף אוהדים.

אם יש לנו אופציה להציע מתנה, לאו דווקא גדולה, גם כן כדאי להשתמש בפייסבוק ולהציע את המתנה למי שיצטרף לדף העסקי. בדרך זו אפשר לוותר על חלק מההשקעה בקידום אתר בגוגל, שכן מאגר האוהדים הרחב יאפשר לנו להודיע להם בקלות ובמיידיות על מוצרים חדשים, מבצעים אטרקטיביים ובכלל לשמור איתם על קשר והם גם יביאו אלינו מתעניינים נוספים.

מה שכן, עדיף לא לוותר בכלל על קידום אתר בגוגל, כי הפסקה של התהליך, אפילו לזמן לא ארוך יחסית, עלולה לגרור התדרדרות כואבת בתוצאות החיפוש, ואחר כך יהיה קשה מאוד לשחזר הישגים שכבר נרשמו ולחזור לתוצאות הראשונות.

תגובה אחתל “קידום אתר בגוגל או דף עסקי בפייסבוק?”

  1. מאת סטוארט בן:

    ישנם המון מאמרים וכתבות שמפורסמות לאחרונה בגנות הפרסום בפייסבוק לעומת גוגל בטענה שלטווח הארוך, חברות מפיקות הרבה פחות תועלת ממנה.

    אני בדעה, שהמטרה הראשונית של המטרה שלך צריכה להיות "לייק" לעמוד שלך. כי אז יש לך למעשה כלי ישיר ליצור קשר עם סוג של קהל מפולח ללא כל עלות. כל מבצע, כל דבר מיוחד שאתה רוצה להעביר ללקוחות שלך… אתה יכול – והם יראו את זה ללא עלות.

כתוב תגובה