מדיה חברתית

מהי מדיה חברתית ומדוע עדיין לא שמעת עליה? למידע עדכני על מה כל המהומה
המושג "מדיה חברתית" הינה מושג רחב שמצליח כיום להגיע לאפיקי אינטרנט רחבים. למענה על השאלה "מהי מדיה חברתית" ניתן לענות כי היא רשת אינטרנטית שמספקת במה לכל גולש באשר הוא. למעשה, עם עלית המדיה החברתית לתודעה חוקי המשחק של עולם האינטרנט השתנו לבלי היכר, לא עוד שליטה של בעלי אתרים וחברות על התפישה המרחבית, אלא מתן הזדמנות לכל אחד להשפיע. בניגוד להרבה דברים אחרים במחשבים, הרעיון במדיה חברתית מאוד פשוט, ולא צריך שום שיעור במחשבים או באינטרנט כדי לתפוס פיקוד ולהנהיג קהילה חברתית כזו.

היופי במדיה חברתית הוא אופן התקשורת. אם בכלי תקשורת אחרים סוג התקשורת הוא תקשורת המונים, בה ניתן לקבל את המסר של הכותב בלבד, ברשתות החברתיות הסיפור אחר לחלוטין, בו  סוג התקשורת הוא תקשורת בין-אישית, כלומר התכתבות רציפה בין המשתתפים, התערבותם בנושא הכתוב וכך היכולת להשפיע על המסר.

אם בעבר מקומות המפגש הפופולאריים היו הקניון, המזרקה, או תנועת הנוער, כיום המדיה החברתית תופסת את מקומן והופכת למקום מפגש פורה בין גולשים ואולי אף לנקודת מפגש ציבורית הגדושה ביותר שקיימת. ציבור הגולשים, בין אם זה ילדים, בני נוער, סטודנטים, אנשי עסקים, אקדמאים, חיילים, הורים ועוד, מעבירים זמן רב מול מסך המחשב כשרת התקשרות עם בני משפחה, חברים, חברות שירות ואנשים זרים מכל רחבי העולם, וזאת לצורך החלפת מידע או בידור. למעשה אם בשנות ה-90 מסך הטלוויזיה היה כלי התקשורת מולו בהינו בילדותינו להפגת השעמום, כיום הרשתות החברתיות עושות את העבודה.

רשת חברתית יכולה להופיע בהרבה צורות וצבעים שונים, פייסבוק, טוויטר, בלוגים, YouTube. במסגרתה ניתן לשתף את הקבוצה החברתית בסרטונים, תמונות, הגיגים, סיפורים, משחקים, או כל דבר העולה על הדעת ושניתן לדחוס במסגרת אינטרנטית. חלק מהרשתות החברתיות ניתנות להעלאת הקבצים תוך כדי סינון הנמענים וחלקן פתוחות לעולם כולו לצפייה, קריאה או שמיעה.

הקשר בין מדיה חברתית ועסקים

הנוכחות והפעילות במדיה חברתית הפכה לחיונית וחשובה כי שם הגולשים נמצאים. הפעילות ברשתות חברתיות ושיתוף מידע הפכו להיות חלק משימושי האינטרנט הנפוצים עבור הגולשים. ובמקום בו הגולשים מבלים את שעותיהם מול המחשב, שבו הם מדברים, בו הם חווים חוויות וחולקים רשמים – שם הם גם מדברים על המותג שלך, על המוצר שלך, על השירות שאתה מציע להם. כיום כבר לא ניתן לגרום לגולשים לנהל את השיחה על המותג שלך באתר הבית של החברה. במקום זאת, כדאי להשתלב ולהיטמע בזירה הביתית שלהם על מנת להפיק תוצאות יעילות.

בניגוד לשאר עולם האינטרנט, חלק מהרשתות החברתיות מספקות יתרון על פני שאר אתרי האינטרנט והוא יצירת קבוצות, ורכישת חברים. בניגוד לשאר האתרים, ברשתות חברתיות כמו פייס בוק, מקושרים או טוויטר, התכנים המועלים על ידי הגולש ניתנים לחשיפה רק בקרב חבריו של הגולש, אותם הוא מאשר ומוסיף לרשימת חבריו. או בקרב חברי הקבוצה בה התכנים מועלים, לשם הצטרפות לכזו קבוצה יש להצטרף אליה, תהליך פשוט שנעשה על ידי כניסה לקבוצה החברתית המבוקשת ולחיצה על האפליקציה להצטרפות.