פרסום בפייסבוק

החיים בעולם המודרני מצריכים התחדשות בלתי פוסקת, אם אתה לא תעשה את זה מישהו אחר כן וכך אוטומאטית תאבד את יתרונותיך על פני אחרים ותפסיד. כיום כמעט כל בעל מקצוע ועסק משכיל להבין כי השימוש באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט הם צעד בלתי נמנע בכדי להמשיך ולשרוד בתחרות. כיום בעלי מקצועות ממגוון תחומים שונים גילו את עולם הרשתות החברתיות ומתעלים אותן לצרכיהם, יחצנים, אנשי עסקים, יזמים, רשתות מזון, מעצבי אופנה ועוד.

למה מדיה חברתית חשובה: השתתפות במדיה חברתית מאפשרת לדעת מה חושבים עליך, מדוע ואיך אתה יכול לשנות את זה, אך השתתפות במדיה חברתית בעיקר מאפשרת להשפיע על המסר. פתיחה של קבוצה חברתית על ידי מעצב בגדים לדוגמה, מאפשרת לייעל את העסק. למשל באמצעות פרסום חינם וללא הגבלה ברשת החברתית, פייסבוק, של בגדיו החדשים בין חבריו. דרך נוספת לייעל את שיטת המכירות בפייסבוק היא להגיע לא רק לא כל אחד שאפשר לשים עליו את הידיים, אלא לקהל יעד שסביר להניח כי יתעניין יותר בקולקציה החדשה ויסקור אותה בעיון רב יותר מתוך רצון והתעניינות לרכוש בה בגדים. מה שמוביל ליכולת המופלאה של רשתות חברתיות לפתוח קבוצות חברתיות שהנושא שלהן מקבץ יחדיו אנשים מכל העולם המתעניינים בנושא. כך פתיחת קבוצה בנושא הרלוונטי ושיווקה בין גולשים ברשתות חברתיות תמשוך לקבוצה "לקוחות בפוטנציאל", כמו כן, קבוצות חברתיות מאפשרות לעדכן באופן שוטף את קהל היעד בשינויים, תאריכים של אירועים ובכל העולה בנוגע לנושא המשותף לאותה קבוצה חברתית.

רשת החברתית אינה שם רק על מנת שתמכור או תשווק דבר מה, אלא נמצאת לשרותך גם על מנת לפרסם אותך ללא התערבות ישירה שלך. למשל אם אתה מפיק מסיבה או אירוע כלשהו ומזמין חברים מהטוויטר, או בעלי בלוגים חזקים בעלי קהל קוראים רחב, אתה מאפשר יצירת מצב בו גולשים ינהלו שיח על האירוע שהפקת, ובאופן עקיף ייחצנו את האירוע ואת שמך לפעמים הבאות לטובה. כך הרשת החברתית יוצרת בשבילך פרסום ויחסי ציבור למוצר שאתה מבקש לקדם ללא התערבות ישירה שלך בנושא.

לפני שבעל עסק או בעל מקצוע מבקשים להפיץ את המוצר או המסר שלהם ברשת החברתית עליהם להבין כי הם מבקשים לתפוס את תשומת ליבו של הקהל בפוטנציה ולא של אחרים. רשתות חברתיות גדושות במסרים של אמנים, אנשי תקשורת, בעלי עסקים, רשתות עולמיות. כשכולם יחד יוצרים מסת מידע המתפרשת על ידי גולשים רבים כמיותרת ולא נעימה, מה שעלול ליצור בסופו של דבר אנטגוניזם למסר שאתה מבקש להפיץ. לכן הפצת מסר לגולשים שאינם מעוניינים לקרוא את הספר החדש שיצא לאור לאחרונה או שאינם חיות לילה שמתעדכנות באופן שוטף במסיבות והטרנדים העכשוויים, יכולה להיות בעייתית ולהזיק אך ורק למעביר המסר, בכך שהמסר שיועבר לגולשים לא רק שיתפרש כמעין "רעש" אלא יגרום לגולש להיאטם למסר ולהירתע ממנו. לכן על מפיץ המסר, יהיה אשר יהיה, להתמקד בקהל הרלוונטי אליו ברשתות החברתיות ולאו דווקא לנסות ולהפיץ את המסר שלו לכמות הכי גדולה אליה הוא יכול להגיע.